لوله تک لایه

لوله تک لایه

لوله تک لایه یکی از کاربردی ترین اقسام لوله در صنعت لوله کشی تأسیساتی است که در این مقاله به بررسی کاربرد و مزایای آن می پردازیم. با گروه صنعتی لینکران همراه باشید.
از قسمت های مهمی که در ساختمان ها وجود دارد، لوله ها هستند. با پیشرفت تکنولوژی و تولید لوله هایی با مصارف خاص به بازار ، این لوله ها جایگزین بی رقیب لوله های فلزی شدند و توانستند مشکل فرسودگی ، زنگ زدگی و شکنندگی لوله های فلزی را برطرف نمایند.

 
 

آغاز کار لوله های تک لایه

یکی از انواع این لوله های کاربردی لوله های تک لایه می باشد که به نام لوله پلی پروپیلن هم شناخته می شوند. لوله های تک لایه در ابتدای ورودشان به بازار صنعت به رنگ سبز تولید می شدند و از این رو به لوله سبز معروف شدند. در ادامه کار رنگ سفید هم تولید شد و این تفاوت رنگ در تولید لوله های تک لایه بستگی به محل و نوع کاربرد لوله ها داشت.

لوله سفید پلی پروپیلن چیست؟

لوله هایی که از جنس پلیمر پلی پروپیلن تولید می گردند، ظاهرشان مانند پلاستیک است و از دستگاه جوش حرارتی جهت اتصال آنها استفاده میشود. در بازار با نام لوله سفید پروپیلن و یا لوله سبز، لوله تک لایه و لوله pp شناخته می شوند.

مشخصات فنی انواع لوله تک لایه

لوله های تک لایه که در صورت استفاده درست،طول عمری معادل 50 سال برایشان پیش بینی شده است. قابلیت استفاده در بازه دمایی 21 – درجه سانتی گراد تا 95 + درجه سانتی گراد را دارند.

از دیگر ویژگی های این لوله ها میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

 

مزایای لوله های تک لایه

بعد از ورود این لوله ها به بازار ، زیبایی ظاهری ، طول عمر بالا و رنگ های زیبا نسبت به لوله های فلزی ، موجب ترغیب پیمانکاران نسبت به استفاده از این لوله ها گشت. از جمله این مزایا که قبل هم به آنها اشاره شد. عبارتند از:

کاربرد لوله سفید تک لایه
  • لوله کشی آب آشامیدنی ساختمان ها
  • لوله کشی سیستم های گرمایشی مانند پکیج ها و رادیاتور

بصورت کلی در محل هایی که نیاز به رعایت موارد بهداشتی می باشد یا باید در معرض دید قرار بگیرند از لوله های تک لایه استفاده می شود.

در محیط هایی که نیاز به استفاده از انواع لوله تک لایه در زیر کار می باشد. با توجه به این که این لوله ها  در زیر زمین یا داخل دیوار ممکن است دچار خوردگی ، شکستگی ، رسوب گذاری و یا هدررفت انرژی شوند. لازم است تا از پوشش محافظی برای آنها استفاده شود.

لینکران ; تولیدکننده عایق های لوله ای الاستومری

انواع عایق لوله ای الاستومری لینکران که دارای بالاترین کیفیت و به‌صورت پیش‌ساخته با ساختار سلولی بسته برای عایق کاری انواع لوله ها با کاربردها و جنس های متفاوت مانند انواع لوله چند لایه ، لوله تک لایه و دیگر لوله‌های تأسیساتی استفاده‌شده و موجب صرفه‌جویی انرژی در این سیستم‌ها می‌شوند. همچنین عایق های الاستومری لینکران از زنگ زدن لوله‌ها در معرض شرایط جوی نامناسب ممانعت می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
quis tempus ut dictum lectus massa
WeCreativez WhatsApp Support
در کمترین زمان پاسخ گوی شما هستیم
👋سلام چطور میتونیم به شما کمک کنیم