فروشگاه های لوله و اتصالات پلیکا نوین پلاستیک

فروشگاه های لوله و اتصالات پلیکا نوین پلاستیک

شما با حضور در مراکز فروش لوله و اتصالات پلیک میتوانید از قیمت های باور نکردنی ما با خبر باشید و همچنین با در ارتباط بودن با ما از لیست قیمتی باور نکردنی ما با خبر شود :0931274453

لوله نیوپایپ چیست؟

لوله نیوپایپ که به آن لوله پنج لایه نیوپایپ نیز گفته می‌شود، از نوع لوله‌هایی است که به منظور انتقال آب سرد و گرم در ساختمان استفاده می‌شود. این لوله از چند لایه آلومینیوم و پلی اتیلن تشکیل شده است که در برابر تغییرات دمای داخل لوله، مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد.

این لوله باعث انقلابی جدید در تولید لوله و اتصالات شده است. به طوری که با روی کار آمدن آن‌ها، کمتر کسی سراغ لوله‌های گالوانیزه و فولادی می‌رود و تقریبا دیگر این لوله‌ها در سیستم لوله‌کشی ساختمان استفاده نمی‌شود و عمر آن‌ها به سر رسیده است. در ساخت این لوله از پلیمری از نوع شبکه‌ای استفاده شده که باعث استحکام بسیار زیاد این لوله‌ها شده است.

در ادامه بیشتر در مورد این لوله نیوپایپ، ویژگی‌ها، کاربردها و مزایا و معایب آن صحبت می‌کنیم.

کاربرد نیوپایپ

از موارد استفاده نیوپایپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• سیستم بهداشتی آب سرد و گرم

• سیستم تهویه

• سیستم گرمایشی و گرمایش از کف

• صنایع پزشکی مثل انتقال گازهای پزشکی

مزایا و معایب نیوپایپ

در ادامه به صورت جداگانه به مزایا و معایب نیوپایپ اشاره می‌کنیم:

مزایا

• مقاومت زیاد در برابر فشارهای سطحی و زیرسطحی

• طول عمر بالا در مقایسه با لوله‌های فولادی و گالوانیزه

• عدم رسوب‌پذیری و فرسایش

• عایق در برابر گرما و سرما

• استانداردهای کامل جهت مصارف آشامیدنی

• افت صدا و نهایتا بی‌صدا بودن لوله‌ها هنگام عبور آب

• عایق حرارتی برای آب داغ داخل لوله‌ها

• شکل‌پذیری آسان در هنگام لوله‌کشی

• مقاومت در برابر فشار آب حداکثر ۱۶ بار

معایب

• ضریب انبساط حرارتی بالا

لوله‌های پلیمری نسبت به لوله‌های فلزی، دارای ضریب انبساط حرارتی بیشتری هستند. زمانی که آب با دمای بالا داخل این لوله‌ها جریان دارد، دمای بالا باعث می‌شود طول لوله زیاد شود. در این حالت اگر خطوط لوله باز نباشد، در آن تنش ایجاد شده و در نهایت باعث کمتر شدن عمر مفید این لوله می‌شود.

• نفوذ‌پذیری لوله

این لوله‌ها به خصوص زمانی که برای تاسیسات حرارتی استفاده می‌شوند، اگر اکسیژن به داخل آنها نفوذ کند، منجر به خرابی قطعات آن می‌شود. برای مقابله با این مشکل، لایه آلومینیومی استفاده می‌شود که اگر مقاومت خوبی داشته باشد، باعث می‌شود استحکام و جوش‌پذیری آن افزایش پیدا کند.

• چسب میان لایه‌ها

2 لایه چسب بین لایه آلومینیومی و لایه درونی و بیرونی پلی‌اتیلن مشبک شده، به منظور چسباندن لایه‌ها استفاده می‌شود.

با اینکه این چسب، لایه‌ها را به خوبی به یکدیگر متصل می‌کند و می‌تواند دماهای بالا تا حدود ۱۱۰ درجه سانتیگراد را به مدت طولانی تحمل کند، اما اگر دما بیش از این مقدار شود، باعث از بین رفتن خاصیت این خاصیت چسبندگی شده و در نهایت لایه‌ها از هم باز می‌شوند.

انواع اتصالات پنج لایه نیوپایپ

• اتصال کوپلی

این نوع اتصال را می‌توان به راحتی نصب کرد. ابتدا نیاز است که لوله را بریده و با کالیبر داخل لوله را گشاد کرد. به وسیله تیغه انتهای این ابزار و حرکات چرخشی لوله، می توان دیوار داخلی لوله را به شکل کونیک درآورد. اگر به شکل کونیک درنیاید، برنده خواهد بود و ممکن است به هنگام نصب، واشر لاستیکی را پاره کرده و در نهایت منجر به نشتی آب شود.

بعد از کالیبر نخست، باید مهره اتصال را از لوله پایپ رد کرده و در مرحله بعد، حلقه مخصوص را به قسمت سر لوله وارد نمود و لوله پایپ 5 لایه را وارد اتصال کرد. در نهایت توسط یک آچارفرانسه اقدام به محکم کردن مهره‌ها نمود.

• اتصال پرسی

این روش اتصال هم با سهولت انجام می‌شود، ولی فرقی که با روش قبل دارد این است که برای این نوع نصب باید از ابزار مخصوصی استفاده کرد. مزیت اتصال پرسی این است که چون فاقد مهره است، وزن سبک‌تری داشته و ارزان‌تر نیز هست.

• اتصال کلمپی

این نوع اتصال برای لوله‌هایی استفاده می‌شود که قطر زیاد داشته و فشار آب داخل آن‌ها بالاست. در این روش نیاز است که از عملیات جوشکاری 50 تن استفاده شود. برخلاف دو روش قبل، در اتصال کلمپی به جای مهره از کمربندهای سفت کننده استفاده می‌شود.

ساختار لوله نیوپایپ

این لوله تشکیل شده از دو لایه چسب و یک لایه آلومینیم. برای ساخت لایه درونی و بیرونی آن از پلیمر خاصی از مواد پلی‌اتیلن استفاده شده است که باعث می‌شود لوله در برابر خوردگی و رسوب‌پذیری، مقاومت خوبی داشته باشد. لایه وسطی پایپ که از جنس آلومینیوم است، تاثیر بسزایی در مقاومت لوله دارد. این آلومینیم با روش Overlap با تکنولوژی اولتراسونیک جوش می‌شود.

ویژگی‌های لوله و اتصالات نیوپایپ

این لوله از ترکیب فلز و پلیمر ساخته شده است. خواص این دو ماده این قابلیت را به نیوپایپ داده که مصارف مختلفی داشته باشد. همچنین بتواند دمایی تا حدود 90 درجه سلسیوس را تحمل کند.

این لوله با تکنولوژی روز ساخته می‌شود و با توجه به مواد به کار رفته در ساخت آن، مزایای بسیار بیشتری نسبت به لوله‌های قدیمی و فلزی دارد و توانسته است جایگزین آن‌ها در موارد زیادی شود. این لوله نسبت به محاسنی که دارد قیمت بسیار مقرون به صرفه تری نسبت به سایر لوله‌ها دارد و چون در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاومت خوبی دارد، از طول عمر مفید زیادی برخوردار شده است، به طوری که عمر آن 50 سال تخمین زده شده است. رسوب‌پذیری یکی از عوامل تاثیرگذار در افت فشار داخل لوله کشی‌هاست که خوشبختانه این لوله، در این مورد مقاومت خوبی دارد و مانع افت فشار داخل لوله می‌شود.

آلومینیوم با جوش آلتراسونیک سبب افزایش مقاومت آن در فشارهای بالا شده و باعث می‌شود که نفوذپذیری اکسیژن آن و همچنین انبساط طولی، به حداقل برسد.

نکته قابل توجه در این نوع لوله‌ها این است که علاوه بر سیستم‌های آبرسانی، در صنایع پزشکی، دارویی،غذایی با دمای پایین و همچنین خطوط انتقال گازهای طبیعی نیز استفاده شود.

خرید لوله نیوپایپ

با توجه به مزایای زیادی که این لوله‌ها نسبت به معایب آن‌ها دارند، از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه هستند. برای خرید لوله پنج لایه پایپ می‌توانید به مراکزی که در زمینه فروش لوله و اتصالات نیوپایپ فعالیت می‌کنند مراجعه کنید. اگر هم قصد دارید لوله نیوپایپ را به صورت آنلاین خریداری کنید، می‌توانید به سایت دکتر تامین مراجعه کرده و سفارش خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Nullam sem, Donec sit quis ut commodo dapibus tristique pulvinar ante. eleifend
WeCreativez WhatsApp Support
در کمترین زمان پاسخ گوی شما هستیم
👋سلام چطور میتونیم به شما کمک کنیم