چیلر ساختمان | فروش سیستم های تهویه مطبوع

چیلر ساختمان در مدل های هوا خنک و آب خنک را اگر قصد دارید به عنوان یک سیستم خنک کننده بسیار عالی با کیفیت عملکردی بالا برای ساختمان خود نصب کنید، به شما پیشنهاد می کنیم. چیلرهای ساختمانی با تأمین نیاز خنک سازی در ساختمان، حرارت داخل ساختمان را تعدیل می سازند. این دستگاه ها متناسب با تمام اقلیم ها طراحی شده اند.

چیلرها (chillers)دستگاه هایی هستند که برای خنک کردن هوا و یا مایعات دیگر نظیر آب، طراحی شده اند. برای انجام این کار، چیلرها از یک چرخه تبرید استفاده می کنند که به آنها اجازه می دهد گرما را از سیالات مختلف خارج کرده و در فضا رها کنند. در سیستم سرمایشی، استفاده از چیلرها قبل از هدایت مایع، مایع خنک کننده به مبدل حرارتی، تجهیزات فرآوری یا سیال دیگر، پیشنهاد شده است.

 

سیستم های تهویه مطبوع ساختمان

 

  • چیلر تراکمی و جذبی
  • مینی چیلر
  • اگزاست فن
  • هواساز
  • فن کویل
  • روفتاپ پکیج
  • بویلر
  • ایرواشر
  • دستگاه زنت
چیلر ساختمان | فروش سیستم های تهویه مطبوع

چیلر ساختمان

سیستم های تهویه مطبوع در ساختمان های تجاری و مسکونی به عنوان ابزارهای ایده آل برای تولید هوای خنک شناخته می شوند. هدف از  استفاده از این تجهیزات برای خنک کردن هوای داخل یک محوطه به منظور جلوگیری از افزایش دما در ساختمان است. این جمله به مفهوم آن است که حرارت مازاد در ساختمان از طریق چیلر ساختمان کنترل می‌شود؛ بنابراین از بسیاری از بارهای حرارتی اضافی که ممکن است به دستگاه ‌های وسایل داخل ساختمان وارد شود، جلوگیری خواهد شد.

 

چیلرهای ساختمانی، آب خنک را برای تهویه هوا در ساختمان تولید می کنند. در تمام ساختمان ها، ناخواسته گرمای زیادی به وجود می آید؛ خواه گرمای از انرژی خورشید باشد یا توسط فعالیت های ساکنان ساختمان تولید شود و یا به وسیله لوازم برقی و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و … به وجود آمده باشد. آنچه مسلم است اینکه این گرما باید از بین برود تا تعادل  دمایی در ساختمان برقرار شود.

 

بار اضافی که از فضای خارج به داخل ساختمان وارد می‌شود، شامل تابش نور خورشید، گرمای هوا و وزش باد و افزایش درجه حرارت داخل ساختمان می باشد؛ عوامل داخلی را با عنوان رطوبت سیستم های روشنایی و تجهیزات الکتریکی عنوان کرده‌اند. هر یک از این دستگاه ها مقدار جزئی حرارت را به محیط ارائه می‌دهند. در این خصوص استفاده از چیلر ساختمانی با ظرفیت خنک کنندگی متناسب، یک ضرورت است.

کاربرد چیلرهای ساختمانی

 

  1. ساختمان های مسکونی
  2. ساختمان های اداری
  3. ساختمان های تجاری و …

شرح کاربردهای چیلرهای ساختمانی

سیستم های خنک کننده آب که برای دستگاه های تهویه مطبوع در بخش سرمایش ساختمان، به طور متمرکز فعالیت می کنند در حقیقت، همان چیلرهای ساختمانی هستند. آب خنک شده از سیستم مرکزی چیلر با استفاده از شبکه لوله کشی عایق بندی مشترک به کلیه قسمت های ساختمان، آپارتمان ها و … منتقل می شود. همچنین این چیلرها بسیار برای ساختمان های صنعتی، گلخانه ها، نیروگاه ها و … مناسب هستند. عدم انتشار آلاینده های زیست محیطی، مهم ترین ویژگی چیلرها برای نصب در صنایع عنوان شده است.

 

انواع چیلر ساختمانی

انواع چیلر ساختمان برای دستیابی به کنترل دمای مناسب در محل مورد نظر نصب می شوند. به طور متداول، چیلرهای ساختمانی وجود دارند که متناسب با نیاز مشتریان قابل خریداری هستند؛ چیلر هوا خنک و چیلر آب خنک دو نمونه از این محصولات خنک کننده می باشند. در هر دو دستگاه، سیستم تبرید برای خنک کردن سیالات یا رطوبت زدایی از هوا برای ساختمان های تجاری صنعتی و مسکونی انجام می شود. چیلرهای مختص تهویه هوای ساختمان از نوع هوا خنک و آب خنک در بازار با برندهای مختلف وجود دارد. تمام محصولات از کارایی و کیفیت لازم برخوردارند، بنابراین اولین گام در خرید چیلر مناسب این است که نیاز ساختمان را  مشخص کنید و سپس چیلر مناسب را انتخاب نمایید.

اجزای چیلرهای ساختمانی

  • اواپراتور
  • کندانسور
  • کمپرسور
  • دریچه انبساط
  • الکتروموتور
  • شیرهای تغذیه و انبساط
  • شیر برقی
  • تابلو برق
  • کوپلینگ
  • لوله رانش
  • فیلتر درایر و …

 

نصب چیلرهای ساختمانی

چیلرهای ساختمانی به طور معمول باید در موتورخانه ساختمان در قسمت تأسیسات نصب شوند. آن دسته از چیلرهایی که بر روی بام و روی سقف نصب می شوند هوا خنک هستند و آن چیلرهایی که در داخل ساختمان نصب می شوند از نوع آب خنک هستند. هر دو با یک سیکل تبرید، موجب خنک سازی آب می شوند. آب خنک به سایر واحدهای ساختمانی نظیر سیستم های سرمایشی هدایت می شود و به این وسیله، گرمای اضافی، متعادل می گردد.

مزایای چیلرهای ساختمان

  1. بهره وری بالاتر ساختمان
  2. بهینه سازی مصرف انرژی
  3. طول عمر بالا
  4. مقرون به صرفه و کارامد
  5. تهویه مناسب

یکی دیگر از مزایای استفاده از چیلرهای ساختمانی این است که با استفاده از این تجهیزات که بر اساس آخرین فناوری‌های نوین با رویکرد بهینه سازی مصرف انرژی تولید شده اند، پروژه های ساختمان سازی با همکاری معماران و مهندسان به نحو مطلوب فراهم شده است. چیلرهای ساختمانی مناسب ترین، مقرون به صرفه ترین و کارآمدترین راه حل برای شرایط اقلیمی متفاوت هستند.

 

چیلر تراکمی چیست

چیلر تراکمی نیز یکی از انواع چیلرهای ساختمانی است که در دو نوع هوا خنک و آب خنک در بازار وجود دارد. مکانیسم خنک سازی آب در این چیلرها بر اساس متراکم شدن بخار و انتقال حرارت میان گاز خنک کننده و بخار آب انجام می گیرد. چیلرهای تراکمی از ۴ قسمت اصلی با نام های کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط و اواپراتور تشکیل شده اند. سیکل تبرید در این چیلرها بر اساس متراکم کردن گاز خنک کننده و انتقال حرارت اتفاق می افتد. قیمت چیلر تراکمی در ظرفیت های ۳ الی ۱۳۲۰ تن متغیر است. این تجهیزات توانایی تأمین آب خنک در ظرفیت بسیار بالا را دارند.

انواع چیلر تراکمی

  1. مارپیچ یا اسکرو
  2. پیستونی یا رفت و برگشتی
  3. غلطکی یا اسکرال
  4. گریز از مرکز یا سانتریفیوژ

 

لیست قیمت چیلر تراکمی

لیست قیمت چیلر تراکمی با توجه به ظرفیت چیلرها  تنظیم می گردد. تولیدکنندگان انواع چیلر تراکمی، قیمت محصولات خود را بر مبنای مواد و ابزارهای اولیه برای ساخت چیلر محاسبه کرده و سپس هزینه های جانبی را در نظر گرفته و در نهایت، قیمت تمام شده یک چیلر تراکمی را برای مشتری در نظر می‌گیرند.

قیمت ‌های انواع چیلرهای تراکمی با توجه به ظرفیت خنک کنندگی آن و برند هر یک از قطعاتی که در ساخت دستگاه به کار رفته است متغیر می باشد. مشتریانی که نسبت به خرید چیلرهای تراکمی با ظرفیت بیشتر از ۵۰ تن اقدام می ‌کنند، قطعاً به خدمات مشاوره خرید نیاز دارند. قیمت چیلر تراکمی با ظرفیت بالاتر از ۵۰ تن، با توجه به نوع کمپرسور بسیار متغیر می باشد و این دستگاه ها جزو تجهیزات صنعتی محسوب می شوند.

صادرات چیلرهای ساختمانی

 

انواع چیلرهای ساختمانی (چیلر تراکمی و چیلر جذبی)، نمونه ای از پرکاربردترین تجهیزات تهویه ای هستند که در بازارهای جهانی مبادله می شوند. انواع چیلرها با راندمان بالا کار می کنند و از نظر تولید سروصدا نیز در حداقل آلودگی صوتی طراحی شده اند. مهم ترین ویژگی های انواع چیلرهای ساختمانی موجب شده است میزان تقاضا برای خرید در بازار جهانی رو به افزایش برود. طراحی انواع چیلرهای تراکمی به گونه ای انجام شده است که هیج اثرات حادی برای محیط زیست ایجاد نمی کنند. تحلیلگران بازار فروش و صادرات چیلرهای ساختمانی پیش بینی کرده اند تا سال ۲۰۲۳، میزان فروش جهانی این تجهیزات حدود ۴% رشد مثبت خواهد داشت.

مولفه های انتخاب چیلر ساختمانی

  • نوع کاربری ساختمان
  • متراژ و طبقات
  • شرایط آب و هوایی
  • هزینه های نصب
  • هزینه نگهداری

انتخاب چیلر ساختمانی

انواع چیلر ساختمان، هوا خنک و آب خنک، به عبارت ساده مجموعه ای از اجزای منحصر به فرد است که در کنار یکدیگر منجر به ایجاد یک دستگاه کارآمد برای خنک سازی گشته است. ساخت انواع چیلر ساختمانی در کارخانه، فرآیندی پرهزینه و نسبتاً پیچیده است. البته مزایا و قابلیت هایی که این دستگاه‌ ها برای واحدهای ساختمانی و صنعتی ارائه داده‌اند، چیزی فراتر از هزینه‌های اولیه خواهد بود.

 

ساختمان های بزرگ تر نیاز به چیلرهایی با ظرفیت خنک کنندگی بیشتر دارند. بسته به اندازه چیلر ساختمان و نوع کمپرسور، قیمت خرید چیلرها تعیین می گردد. زمانی که قرار است یک چیلر برای ساختمان نصب شود، معماران و مهندسان، سیستم های در دسترس را بررسی کرده و تصمیم می گیرند چیلر ساختمان در داخل ساختمان نصب شود یا خارج از آن.جهت انتخاب مناسب ترین چیلر جهت ساختمان با کاربری های مختلف با کارشناسان مجموعه نت پایپ در ارتباط باشید.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید با مناسب ترین قیمت و بالاترین بازدهی با ما در ارتباط باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Donec massa ut dolor ultricies consectetur id quis
WeCreativez WhatsApp Support
در کمترین زمان پاسخ گوی شما هستیم
👋سلام چطور میتونیم به شما کمک کنیم