لوله پنج لایه چیست؟

 

لوله پنج لایه چیست؟

همه چیز در مورد لوله‌های پنج لایه را شرح دهیم. ابتدا باید ببینیم لوله پنج لایه چیست.برای دانستن همه چیز در مورد لوله‌های پنج لایه، نخستین گام شناخت این دسته از لوله‌ها است. تا قبل از پیدایش این لوله‌ها، بیشتر لوله‌ها به صورت فلزی و پلیمری مورد استفاده قرار می‌گرفتند. اما هر کدام از آن‌ها دارای مزایا و معایبی بودند. مهندسین برای داشتن لوله‌ای جامع‌تر ترکیبی از فلز و پلیمر را برای ساختن لوله پنج لایه مورد استفاده قرار دادند. اما این همه چیز در مورد لوله‌‌های پنج لایه نیست. در این لوله‌ها یک لایه آلومینیوم به وسیله دو لایه پلیمر احاطه گشته و برای چسباندن لایه‌ها از چسب مخصوص استفاده می‌کنند.
استفاده از آلومینیوم در ساختار آن موجب افزایش استحکام لوله گشته است. از جوشکاری پیشرفته اولتراسنیک برای اتصال دو طرف لایه آلومینیومی استفاده می‌کنند. همچنین لایه‌های پلیمری به کاهش وزن لوله و نصب آسان کمک می‌کند.

 

خرید لوله پنج لایه

زمانی که برای خرید این لوله‌ها به فروشگاه مراجعه می‌کنید با اسامی زیادی مواجه خواهید شد. لوله پنج لایه دارای انواع مختلفی است. شناخت همه چیز در مورد لوله‌های پنج لایه کمک می‌کند تا در هنگام خرید آن انتخاب مناسبی داشته باشید.

مزایای لوله پنج لایه

برای خرید باید شناخت جامعی از آن‌ها داشته و همه چیز در مورد لوله‌های پنج لایه و خصوصیات آن‌ها را بدانید. این مزایا عبارتند از:
۱-سهولت در نصب و اتصال راحت
۲-عایق بندی مناسب لوله‌ها
۳-مقاومت بالا در برابر خوردگی
۴-انعطاف پذیری بالا
۵-وزن پایین و راحتی حمل و نقل و جابه جایی آن‌ها
۶-تحمل فشار مناسب
۷-تحمل حرارت
۸-عدم نفوذ اکسیژن و افت فشار کم
۹-طول عمر مناسب و دوام بالا
۱۰-به طور کلی در این لوله‌ها نقایص لوله فلزی و پلیمری برطرف شده است.
۱۱-لایه‌های تشکیل دهنده در لوله‌های پنج لایه به دو دسته لایه‌های داخلی و خارحی تقسیم می‌شوند. استفاده از آلومینیوم در ساختار آن میزان تحمل فشار و حرارت را افزایش داده است.
۱۲-سهولت در نصب آن‌ها در موتورخانه‌ها و مناطق صنعتی، خمکاری و برشکاری راحت و استحکام کافی از دیگر مزایای لوله ۵ لایه است.

انواع لوله‌های پنج لایه

به طور کلی لوله‌های ۵ لایه را بر اساس نوع پلیمری که در آن‌ها استفاده می‌شود به سه دسته تقسیم می‌کنند.
لوله ۵ لایه PE
پلیمر استفاده شده در ساختار آن‌ها از نوع پلی اتیلن است. به دلیل مقاومت پایین در برابر فشار بهتر است برای لوله کشی آب گرم استفاده نگردد. این لوله‌ها در میان دیگر لوله‌های ۵ لایه پر فروش هستند، زیرا قیمت مناسبی داشته و به راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
لوله پنج لایه PERT
پلیمر استفاده شده در آن نیز از نوع پلی اتیلن است. با این تفاوت که پیوند مولکولی آن در مقایسه با PE متفاوت است. این موجب شده تا در مقایسه با PE مقاومت بیشتری در برابر فشار آب داشته باشند. پس می‌توان از آن‌ها برای لوله کشی آب گرم ساختمان استفاده نمود.
لوله ۵ لایه PEX
به دلیل وجود پیوندهای عرضی مستحکم می‌توان از آن برای عبور مایعات تا دمای ۹۵ درجه استفاده کرد. بیشترین کاربرد آن‌ها در لوله‌های شوفاژ و آب گرمکن است.

 

 

تولید لوله ۵ لایه

این لوله‌ها نمونه‌ای کامل‌تر از لوله‌های فلزی و پلیمری هستند. به دلیل داشتن مزایا زیاد جایگزین مناسبی برای آن‌ها هستند. از این لوله‌های باکیفیت در تجهیزات صنعتی استفاده می‌شود. برای تولید آن‌ها از دستگاه‌های مدرن بهره گرفته و ضمن رضایتمندی استفاده کنندگان بیشترین کاربرد را در صنایع مختلف دارند.
استحکام، طول عمر مفید و کاهش هزینه خرید همگی در افزایش خرید آن‌ها تاثیرگذار بوده است.

نکات مهم در هنگام خرید لوله پنج لایه

در زمان خرید باید با همه چیز در مورد لوله‌های پنج لایه آشنایی داشته باشید تا خرید موفق‌تری داشته باشید. بنابراین از ویژگی انواع آن و مشخصات و کاربردهایش اطلاع داشته باشید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. دقت کنید که لوله قرار است تا چه دمایی را متحمل گردد. به طور مثال لوله PE قادر به تحمل آب گرم نیست و PEX بهترین گزینه برای شما خواهد بود.
در هنگام خرید به نحوه اتصال لایه‌ها دقت کنید. اگر از کیفیت لازم برخوردار نباشد ممکن است در طولانی مدت مشکلاتی را در اتصالات شما ایجاد نماید.

کاربرد لوله ۵ لایه

۱-امکان استفاده در سیستم گرمایشی کف
۲-سیستم گرمایشی
۳-سیستم تهویه مطبوع
۴-سیستم‌های بهداشتی با آب گرم و سرد
۵-تاسیسات ساختمان
۶-سیستم موتورخانه
۷-سیستم آب گرمکن و شوفاژ
۸-ساختمان سازی
۹-صنایع پزشکی و بهداشتی
۱۰-مصارف صنعتی و سیستم‌های حرارتی و برودتی
۱۱-سیستم آبرسانی
۱۲-صنایع نفت و گاز و پتروشیمی

همه چیز در مورد لوله‌های پنج لایه

شرکت‌های بسیاری در زمینه تولید و فروش لوله ۵ لایه فعالیت دارند. هرچه لوله باکیفیت‌تر باشد مقاومت مناسب‌تری خواهد داشت. که این موارد بر روی قیمت فروش محصول موثر است. در زمان خرید دقت کنید که لوله از استانداردهای لازم برخوردار باشد. طول عمر و دوام آن‌ها باعث شده تا هزینه‌های تاسیسات کاهش پیدا کند. فروش و تولید آن‌ها نسبت به دیگر لوله‌ها زیاد است. در بسیاری از صنایع نیز به جای لوله‌های فلزی از لوله پنج لایه استفاده می‌کنند. زیرا لوله فلزی در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت کمتری دارد. جنس مواد اولیه سازنده بر ساختار فیزیکی و شیمیایی لوله بسیار اثرگذار است.
شرکت نت پایپ توانسته  سهم قابل توجهی از بازار را در عرصه فروش آهن آلات شامل تیرآهن، ورق، میلگرد، پروفیل و انواع لوله های صنعتی، ساختمانی، تاسیساتی و پلی اتیلن را به دست آورد. برای دریافت مشاوره و ثبت سفارش تلفنی می‌توانید از طریق شماره 09131274453 با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نموده و از خدمات شرکت بهره‌مند گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
dapibus fringilla ut velit, accumsan ultricies quis, tristique
WeCreativez WhatsApp Support
در کمترین زمان پاسخ گوی شما هستیم
👋سلام چطور میتونیم به شما کمک کنیم